Moja własna poczta na Gmailu za pomocą G Suite

Każdy właściciel domeny, może skonfigurować własną pocztę. Coraz więcej małych firm/agencji, korzysta z rozwiązania oferowanego przez G Suite. Za pomocą tego rozwiązania, można logować się na własną pocztę, przy pomocy identycznego sposobu, jak robimy to w przypadku Gmaila.

W jaki sposób to skonfigurować?

Wchodzimy na stronę G Suite.
Zakładamy konto (klikamy rozpocznij, w prawym górnym rogu).
Wypełniamy wszystkie dane.
W miejscu gdzie pytają o domenę, zaznaczamy, że mamy własną.
Uzupełniamy dane według wskazówek.

Dochodzimy do momentu, gdzie możemy dodać użytkowników. Zaznaczamy opcję, że dodaliśmy już wszystkich:
google2
Następnie musimy zweryfikować, że faktycznie jesteśmy właścicielami domeny. Mamy na to kilka różnych opcji, min. dodanie rekordu MX, TXT w panelu od naszego hostingu bądź umieszczenie znacznika meta, w pliku nagłówkowym naszej strony.

Umieszczanie rekordów MX

Logujemy się do naszego panelu od hostingu, w moim przypadku jest to OVH.

google4

Przechodzimy do strefy DNS. Usuwamy istniejące pola MX. W tym celu zaznaczamy ikonkę zębatki i wybieramy usuń.

Następnie w prawym rogu wybieramy Dodaj wpis.

google5

Jeżeli w celu weryfikacji strony, wybraliśmy rekord TXT, wybieramy go i wklejamy wartość, która była w instrukcji.

To co na pewno nas interesuje, to dodanie pięciu obowiązkowych rekordów MX. Wybieramy MX i klikamy Dalej.

google8

Pole subdomena zostawiamy puste. Wpisujemy wartości, które są w instrukcji i pamiętajmy, żeby w adresie docelowym, po wklejeniu dodać kropkę! Końcowy rezultat powinien wyglądać następująco:
mx
Przechodzimy dalej, czekamy na weryfikację i możemy cieszyć się naszym własnym, prywatnym mejlem.

 

Similar Articles

Comments

  1. Świetny wpis!
    Osobiście wdrażałem G Suite przez firmę Fly On The Cloud, ponieważ księgowa wywarła na nas ”presję” rozliczania w złotówkach więc jakoś tak wyszło…

  2. Dzien dobry – mam pytanie i prosbe o pomoc.
    Chce przetestowac mozliwosci G Suit ale chce to zrobic z kontana gmailu. Czy jest to mozliwe bez podpinania firmowej domeny?

    • Cześć
      z tego co pamiętam, może to być niemożliwe*.
      G Suite jest pakietem aplikacji w chmurze, które ułatwiają funkcjonowanie firmy.
      Możesz tam dodawać kolejne konta pracowników, posiadasz wspólną przestrzeń dyskową i masz dostęp do aplikacji,
      których normalnie nie masz na gmailu np. Hangouts.

      Żeby przejść przez proces weryfikacji, musisz posiadać własną domenę, która następnie jest weryfikowana:
      – poprzez wstawienie fragmentu kodu na stronie
      – poprzez dodanie jednego rekordu do domeny, w panelu usługodawcy u którego wykupiłaś domenę
      (wszystkie te opcje, są ładnie opisane w kolejnych krokach, jak zakładasz konto na G Suite).

      *W internecie, znajdziesz sporo informacji, jakie dodatkowe elementy zyskujesz poprzez G Suite – jeżeli Cię to przekona, możesz wykupić dowolną domenę i pod nią założyć konto. Dzięki temu dokonasz testów i nie będziesz musiała korzystać z firmowej domeny :).

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Linux – komenda grep

Narzędzie służące do wyszukiwania. Składnia jest następująca: grep wzorzec Najczęściej używane opcje: -i ignoruje wielkość liter -r wyszukuje również w sub katalogach ścieżki -l pokazuje...

Narzędzie deweloperskie na przykładzie Chrome

Podczas naszej codziennej pracy, zdarza się często, że chcemy coś przetestować lub poprawić. Nanoszenie poprawek w kodzie i każdorazowe odświeżanie jest mało efektywne. W jaki...

Przydatne sztuczki w terminalu Linuxa

Przygotowując materiał o szukaniu w plikach, w terminalu natknąłem się na bardzo prosty skrót, którego nie znałem. Zacząłem się zastanawiać, czy jest więcej takich...